יום שלישי, 16 באפריל 2013

טפיוקה - טייק 2



אוקי , אחרי שפירסמתי את הפוסט הקודם בנוגע לטפיוקה, קיבלתי מספר תגובות ושאלות לגבי שלבי ההכנה המדוייקים של הטפיוקה.  
אז הנה, בצורה מפורטת ככל שניתן, כל השלבים להצלחה בטוחה של הקינוח הממכר הזה :  


א. את פניני הטפיוקה מכניסים למים שכבר רתחו מוסיפים סוכר לבן למי בישול. 
ב. פניני הטפיוקה צריכים את הזמן שלהם להפוך לשקופים או עם נקודה לבנה ממש קטנה באמצע. 
ג. לאחר שהפניני הטפיוקה מוכנים , מסננים במסננת עם חורים קטנים מתחת לברז עם מים פושרים ומסננים טוב עד שלא נשארים נוזלים , חוץ מפניני הטפיוקה. 
ד. מכן אפשר או להוסיף לנוזל קוקוס מבושל בסיר (מתובל בתה בטעמים הדרים / ליצ'י וכו', תמצית וניל או לא מתובל לפי בחירה שלכם) או פשוט להעביר את פניני הטפיוקה כמו שהם לכוסות ולהזליף קצת מי ורדים. 
ה. לאחר שלב ד -  שולחים את הטפיוקה להתייצבות במקרר, כשעה וחצי ויותר עד להתייצבות מלאה. 
ו. מוציאים ומקשטים לפי הטעם. 


שמים כמות של פניני טפיוקה ביחס של 1:4 כלומר מוסיפים 1 כוס פניני טפיוקה עם 4 כוסות מים   שהורתחו בסיר.  הלהבה צריכה להיות בינונית. מוסיפים למים  עוד 1/2 כוס סוכר (אני השתמשתי בסוכר לבן) , ועכשיו כל התשומת לב מוקדשת לטפיוקה, בודקים שהיא לא נדבקת לתחתית, לוקחים מזלג ומערבבים מדי פעם, עד שרואים איך הפנינים הופכים לשקופות אבל לא מאבדות מהצורה שלהם, תקחו כף ותדוגו כמה פניני טפיוקה ותראה את מידת השקיפות שלהם, צריך לראות שהפנינים הופכות לשקופות או עם נקודה לבנה ממש קטנה באמצע. שבמים הם נבלעות. אחרי שזה קורה מעבירים מעביר את תכולת הסיר למסננת ומסנן מתחת למים פושרים, המים מתנקזים , פניני הטפיוקה מופרדים בקלות ויש לך כבר פניני טפיוקה מוכנים, מעבירים לכוסות ושולח לקירור לשעה וחצי בערך או יותר. עכשיו יש לכם טפיוקה שמוכנה לתוספות.



שלבי ההכנה של הטפיוקה 


עדיין לא מוכנה  - רואים את הכדור הלבן עדיין גדול. 

 מוכנה - רוב פניני הטפיוקה כבר שקופים בחלקם יש עיגול קטן לבן במרכז (השתמשתי בדוגמא של פנינים גדולות) 

מעבירים למסננת עם חורים קטנים מתחת לברז עם מים פושרים 



ומסננים עד לניקוז כל הנוזלים המיותרים. 




 עכשיו מכאן אפשר לבחור מה לעשות עם פניני הטפיוקה אני בחרתי ב-  2 האופציות האלה: 


אופציה אחת: 
להעמיד סיר עם נוזל קוקוס ולתבל אותו במעט תה בטעמים שאוהבים  ליצ'י, הדרים , או במעט תמצית וניל (לא חובה). ואז להעביר את פניני הטפיוקה המסוננים לנוזל הזה , ואז להעביר לכוסות ולקרר במקרר.

אופציה שנייה , העדפה שלי:
להעביר את פניני הטפיוקה כמו שהם אחרי סינון, ללא נוזל קוקוס. רק  להזליף מעליהם  מעט מי ורדים ,למקרר לתת להתייצב, ואז טרפתי במזלג קרם קוקוס עם הנוזל שנמצא בפחית ואחרי הטפיוקה התייצבה במקרר, הוספתי פס של קרם קוקוס והחזרתי למקרר לעוד כשעה שגם השיכבה הזאת תתייצב ואח"כ כל מה שנישאר זה לקשט במה שאוהבים, אני אישית המצאתי את הטפיוקה שאני אוהבת  והמשכתי בסגנון השכבות, שכבה של פיסטוק חלבי קצוץ, שכבה של צ'יפס קוקוס כתוש מעט וחתיכות ליצ'י מקופסת שימורים , ואננס חתוך מקופסת שימורים ועל כל זה הזלפתי סילאן.

בהצלחה !!! 



פשוט מעדן  , יאאמיייי;) 







אין תגובות: